www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Общи :: За споделеното познание – обучение за обучители на връстници, втора част

За споделеното познание – обучение за обучители на връстници, втора част

OAK LogoGroup photoСофия, 10-11 февруари 2017 г.

Иван от Пловдив: „Миналия път получих отговори на много от въпросите, които имах. Сега се надявам да науча още нови полезни неща.”
Втората част на обучението за обучители на връстници по здравно и сексуално образование на Българската асоциация по семейно планиране (БАСП) и Loveguide се проведе на 10 и 11 февруари 2017 г. в София. Силно мотивирани ученици от София, Плевен, Русе, Враца, Ямбол, Пловдив, Стара Загора и Перник отново се събраха, жадни за нови знания по теми, важни за благополучието в живота на всеки. Този път презентациите и заниманията бяха за интерактивни методи на преподаване; изграждане на екипи; социален пол / джендър; трафик на хора с цел трудова и сексуална експлоатация; насилие при интимните връзки; критичен и аналитичен подход към медиите и другите източниците на информация.

Work groupОсвен възможност да научат нови интересни и важни неща, през втория ден учениците се упражниха по презентиране пред връстници като представиха темите: „Сексуалнопреносими инфекции и ХИВ/СПИН”, „Наркотици”, „Интернет зависимост”, „Пубертет”, „Хранителни разстройства” „Контрацепция”.
Екипът, осъществил обучението: д-р Радосвета Стаменкова, Даниела Дикова, Павлина Филипова, Ралица Згалевска, Венцислав Кирков, Боян Младенов от БАСП, Николета Попкостадинова от Loveguide, Полина Паунова от Медиапул, Надежда Дерменджиева и Гергана Куцева от Български фонд за жените. Темата за отговорното шофиране без алкохол представиха Радина Василева и Васил Николов.
В обратната връзка на участниците след двудневното интерактивно събитие темите за социален пол (джендър), изграждане на екипи, трафик на хора и трудова експлоатация са категорично определени като най-полезни. Също така като тема от изключителна практическа полза е изведена презентацията за това как да разпознаваме в интернет фалшивите новини. Почти единодушно за най-важна е определена частта, в която участниците сами презентират, както и получената за работата им обратна връзка от обучителите.
Събитието е второ поред и има за цел да подготви млади доброволци на Българската асоциация по семейно планиране, които да са в състояние да работят с връстници по теми по здравно и сексуално образование. Част от финансовата контрибуция беше подсигурена от Виваком.

Снимки от двудневната среща

Информация за първото обучение

 

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер

Общи :: За споделеното познание – обучение за обучители на връстници, втора част