www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Полезна информация :: Контрацепция
Контрацепция


Бариерни контрацептивни методи

CondomБариерните контрацептивни методи предпазват от забременяване като блокират навлизането на сперма в кухината на матката. Някои от бариерните методи, особено презервативите, помагат за предпазване от полово предавани инфекции, включително HIV инфекция. Главното предимство на бариерните методи е тяхната безопасност. Те имат само незначителни локални (местни) странични ефекти и няма абсолютни медицински противопоказания за употребата им. Бариерните методи включват:

- презервативи

- диафрагми

- цервикални шапки

- спермициди: кремове, гелове, вагинални глобули или таблети, аерозолни пяни.

- вътрематочни спирали 

Продължение...
 

Хормонална перорална контрацепция

Oral contraceptionОралните (приемани през устата) контрацептиви са препарати от синтетични естрогени и прогестерон (женските полови хормони, поначало произвеждани от женкия организъм), които са високоефективни при предпазване от забременяване – 99 %.

Съществуват два типа:

- монофазни: с фиксирана концентрация от естрогенни и прогестагенови хормони през целия цикъл

- мултифазни: дву-(бифазни) или три-(трифазни) варианти на концентрация на естрогени и/или прогестаген през цикъла

Таблетките са в опаковки от по 21 таблетки или 28 таблетки в зависимост от схемата на приемане.

Механизъм на действие: контрацептивният ефект се дължи на подтискането на овулацията. Хормоналните контрацептиви също предизвикват сгъстяване на цервикалната слуз и промени в маточната лигавица, които представляват препятствие за сперматозоидите при проникването им в маточната кухина и преминаването им към маточните тръби.

Продължение...
 



Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер

Полезна информация :: Контрацепция