София, Монтана, Ямбол, Декември 2020.
Въпреки ограниченията, наложени от мерките срещу Ковид 19, през последните месеци продължават планираните дейности във втората година на проекта „Моето тяло, моите права”, подкрепен от програмата за социално отговорен бизнес „MSD за майките”, в трите локации – София, Монтана и Ямбол. Координаторите на проекта по места – кв. Факултета в София – Валентин Благоев, кв. Кошарник и кв.Огоста в Монтана – Петър Цветанов и цялата Община Тунджа в Ямбол (селата Веселиново, Кукорево, Тенево, Завой) – Кина Асенова, провевеждат срещи на групите за взаимопомощ – вярно, в по-ограничен състав поради предпазните мерки, провеждат обучителни събития за млади хора – на открито, чрез специализирани щандове за разпространение на печатни материали за самия проект и за СРЗ като цяло, и най-важното - подпомагат маргинализираните членове на общностите с хигиенни материали, стоки и медикаменти от първа необходимост и специализирана информация за предпазване от Ковид, наред с обичайните теми - предпазване от нежелана бременност, превенция на СПИ, майчино и детско здраве и много други, чрез себеотдайно и изтощително ходене от врата на врата поради невъзможността да се организират големи информационни сесии.
Един от компонентите на проекта е създаване и адаптиране на приложение за мобилни телефони, което да информира за всички аспекти на СРЗ, контрацепция, бременност, майчино и детско здраве, пубертет, превенция на насилие. Функционалността и съдържанието на приложението бяха тествани с представители на маргинализираните групи, като техните забележки бяха взети под внимание при адаптирането му за нашите условия. Представянето на приложението (с „женски” и „мъжки” раздел) пред широта публика предстои, стига условията да позволят по-масово събитие, което да може да бъде отразено подобаващо. Останалите дейности по проекта ще продължат по план и през третата проектна година, съобразени с обстановката.
Проектът „Моето тяло, моите права” се изпълнява с координиращата роля на Международната федерация по семейно планиране и е подкрепен от програмата за социално отговорен бизнес на компанията МСД чрез тяхната кампания "МСД за майките"