www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Общи :: Здравнообразователна кампания на Durex, подкрепена от БАСП, увенча края на учебната година в страната

Здравнообразователна кампания на Durex, подкрепена от БАСП, увенча края на учебната година в страната

SofiaБългария, 9 май-28 юни 2016

На 9 май 2016 г. Durex стартира здравнообразователна кампания в седем български града. Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) се включи с доброволците си Ралица Христова и Недко Гешев в София и с координатора на клона в Плевен д-р Красимир Романов и с други доброволци по места  при провеждането на образователни сесии за младежи на възраст между 14 и 16 години. Темите, свързани със съпътстващите пубертета промени, репродуктивното здраве, сексуалнопредаваните инфекции, включително ХИВ, нежеланата бременност, методите на контрацепция и не на последно място – романтичната страна на интимните отношения, предизвикват  жив интерес, любопитство и многобройни въпроси.

PlevenОсвен в София и Плевен, кампанията се провежда в Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас и Русе. Общо над 40 000 ученици от 80 училища са включени в тазгодишната кампания, която е част от дългогодишните усилия на Durex за промотиране на безопасен секс и здравна превенция.
Според доклад на компанията, изготвен в рамките на  двегодишен техен проект сред българските младежи има огромна липса на знания по теми, свързани с безопасния секс и половопредаваните инфекции. 40% от сексуално активните на възраст между 16 и 24 години признават, че са имали интимни отношения с повече от един партньор без кондом, а 61% дават утвърдителен отговор, че обикновено не помислят за презерватива до момента, в който той не им потрябва.
Кампанията запълва празнина, но не отменя нуждата от здравно образование в учебната програма, за да може информацията да достига до всички млади хора в училищата.

 

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер

Общи :: Здравнообразователна кампания на Durex, подкрепена от БАСП, увенча края на учебната година в страната