www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Общи :: Добри практики на БАСП на събитие на ДОИТ

Добри практики на БАСП на събитие на ДОИТ

PanelСофия, 18 и 19 март 2016 г.

Фондация „Джендър образование, изследвания и технологии” (ДОИТ) проведе на 18 и 19 март 2016 г. заключителната конференция по проекта си „Насилие в романтичните приятелства”. Разработената по инициативата програма  има за цел да работи за превенция на насилието като помага за разпознаването на проблема и повишава капацитета на родители, учители и младежи да се справят с нежелани страхове и последствия.
Представители на Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве – проектният координатор Ралица Згалевска и младият доброволец и член на Управителния съвет Недко Гешев представиха на срещата добри практики от дейността на организацията: механизми за работа и методи за обучения, свързани с превенция на насилие и сексуални посегателства.

Интерес сред участниците предизвикаха мрежата за сътрудничество за превенция на насилието „Платформата за учене и действие”, която е част от изпълнявания и подкрепян от фондация ОУК проект „Изкуството да информираш”, а така също представените интерактивни упражнения и отправените препоръки за промени в европейското законодателство от изпълнявания (2013–2015) от БАСП проект Keep me Safe.

Част от посланията на кампанията „В любовта няма насилие”, осъществена в рамките на проекта на ДОИТ, гласят:
- Да манипулираш партньора си, вменявайки му чувство за вина, е често срещана форма на емоционална злоупотреба във връзките. Това е насилие.
- Ревността често се използва като оправдание за контрол. Шамарът е насилие, независимо кой го удря.
- Сексуалният натиск е насилие, недопустимо дори в дълготрайните сериозни връзки.
- Здравите интимни връзки се основават на доверие, уважение и подкрепа.

 

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер

Общи :: Добри практики на БАСП на събитие на ДОИТ