www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Общи :: Кампания за подобряване на хигиенните условия в ромските квартали в пет общини

Кампания за подобряване на хигиенните условия в ромските квартали в пет общини

ParticipantsСофия, 13-15 юли 2015г.

От 13 до 15 юли 2015г. в хотел Форум в София екипите на БАСП и Национална мрежа на здравните медиатори (НМЗМ) осъществиха съвместно обучение за здравните медиатори от Белица, Видин, Мъглиж, Разлог и Якоруда. Основните теми и дискусии по време на обучението бяха: лична хигиена, възможни подходи и кампании за почистване и опазване чистотата на ромските квартали в петте общини, подходи за работа с деца до 10 годишна възраст за създаване на трайни навици за грижа към устната кухина, миенето на ръцете, правилното хранене. За по-големите посланията са в областта на сексуалното и репродуктивно здраве, превенция на предаване на различни инфекции - въздушно-капкови, хранителни, кръвнопреносими, половопреносими, от различни насекоми и паразити.

Work groups

Адекватният подход според обучителните екипи на двете организации е в специфично подготвени за всяка от целевите групи здравни послания. Надежда Григорова от РЗИ София-област сподели опита на РЗИ в кампании, промотиращи важността на хигиената, осъществени в ромска общност в партньорство със здравните медиатори от областта. Идеята е посланията да са подкрепени с визуализация и лесни за възприемане материали – художникът Елица Атанасова ще ни помогне за това. Дано подходите да дадат резултат и да се стимулира проактивно отношение в общността към опазването на здравето и околната среда. Семинарът завърши с презентации – генерални репетиции на участниците, които представиха три теми – грижи за зъбите и остната кухина, защо миенето на ръцете е важно, хранителни навици и хигиенна обработка на хранителните продукти. Следващата среща по инициативата е през септември. 

 

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер

Общи :: Кампания за подобряване на хигиенните условия в ромските квартали в пет общини