www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Събития
Събития

Четвърта Европейска седмица за тестване за ХИВ и Хепатит

ETW LogoСофия, 18-25 ноември 2016

За четвърти път Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) е един от водещите български участници в Европейската седмица за тестване за ХИВ и хепатит Б и С в периода от 18 до 25 ноември. За втори път инициативата включва не само тестове за ХИВ, но и за Хепатит . Седмицата за тестване се провежда в над 50 европейски държави, включително България, като освен БАСП, 10 други български организации са се включили в дейностите по седмицата за тестване.
Целта на кампанията е не само да помогне на хората да установят своя ХИВ и Хепатит В и С статус, но и да информира хората относно ползите от редовното тестване, както и да популяризира тестването като цяло.

Продължение...
 

Глобален симпозиум развива нови възможности за положителна промяна чрез социална свързаност

Group photoМонреал, 25-27 октомври 2016

Над сто водещи мислители, активисти и обществени водачи от повече от 23 държави, сред които Тим Шрайвър, председател на Спешъл олимпикс,  суперзвездата на НБА Дикембе Мутомбо, се събраха в Университета МакГил от25 до 27 октомври 2016 за да доразвият общото си виждане за важността на социалната свързаност за развитие и промяна чрез усилията на обществото.
Участниците са буквално от всички краища на света – отдалечените територии на Нунавут, родината на племето Масаи,  градските центрове от цяла Северна Америка и Европа, и  създават уникалната възможност за изгражданена разбирателство и създаване на една общност. България и Централна и Източна Европа бе представена от изпълнителния директор на БАСП д-р Радосвета Стаменкова.

Продължение...
 

LoveGuide дебютира в YouTube

LogoСофия, 20 октовмври 2016

Платформата LoveGuide, чиято премиера отразихме по-рано тази година, дебютира в YouTube с тийзър  и после с мини-монолози за….. Първия път. Създателите са с амбицията всяка седмица да качват по едно ново видео  - вече имаме такива за мокрите сънища, оргазма, привличането – очакваме записи за всичко, което все още не знаем или ни е срам да попитаме. Информацията е поднесена достъпно, на разбираем за младите хора език, кратко и ясно, и в никакъв случай не сухо, скучно или назидателно. Самата подбрана „говорителка” е попадение в десетката. Темите обхващат съзряването, сексуалността, любовта, превенцията на заболявания и нежелана бременност, предотвратяване на насилие – теми, по които всеки млад човек трябва да е наясно. А така LoveGuide може да достига до по-широка аудитория с полезна информация. Гледайте и споделяйте и вие.

Линк към канала на LoveGuide в YouTube

 

Запали

Campaign posterСофия, 1-9 октомври 2016

По случай 1 октомври – Европейският ден на дарителите и фондациите, членовете и партньорите на Български дарителски форум споделят в рамките на кампанията „ Запалени по добрите каузи“ своите истории за филантропия, за кампаниите и промяната, която успяват да постигнат с помощта на дарителите. Д-р Радосвета Стаменкова, изпълнителен директор на БАСП, разказва накратко за дейността на асоциацията и благодари на Фондация ОУК за помощта при защитаване на общите ни каузи – превенция на насилие, сексуална експлоатация и посегателства над млади хора в институциите. Благодарностите са и лично за Таня Ковачева, „защото е необикновена”.

Видеоклип на д-р Стаменкова от името на БАСП можете да видите тук  

 

 

Здравното и сексуално образование на младите хора в борба с ранните бракове, джендър стереотипите и насилието

ParticipantsСофия, 1-2 октомври 2016 г.

На първи и втори октомври млади представители на 7 НПО от цялата страна участваха в семинар,  организиран от Български фонд за жените (БФЖ) с подкрепата на Телус и обучител д-р Рада Стаменкова, изпълнителен директор на БАСП. Основните теми, които бяха поднесени и дискутирани по време на двата дни, бяха: сексуално и репродуктивно здраве и права, здравно и сексуално образование, контрацепция, джендър (социален пол), превенция на трафика на хора, превенция на ранното отпадане от училище и на ранните бракове. Това също е началото на съвместна работа между БФЖ и БАСП около кампания на фонда и седемте НПО-участници и техните Младежки клубове по равнопоставеност. Кампания за превенция на ранните бракове и ранното отпадане от училище, за която тепърва ще се чуе.

 

НМЗМ: Промяна отвътре навън

Group photoТРИДНЕВНА СРЕЩА ЗА ИЗРАБОТВАНЕ НА СТРАТЕГИЧЕСКИ ПЛАН НА НМЗМ

Банкя, 19-21 август 2016г.

От 19 до 21 август 2016 г. в гр. Банкя с цел подобряване ефективността на Сдружение „Национална мрежа на здравните медиатори“ се проведе триднневна среща по стратегическо планиране. В сесията взеха участие представители на УС на НМЗМ, подръжници, партньори и експерти на Мрежата, както и 15 ЗМ, предварително избрани на подготвителните пет срещи по места и представляващи различните региони на страната.
Срещата се модерира от д-р  Радосвета Стаменкова – изпълнителен директор на БАСП, обучител на ЗМ и член на НМЗМ, която има национален и международен опит във воденето на процеса за изработване на стратегически план.

Продължение...
 

Журналисти в училище

Q and A България, 6 - 11 юни 2016

На 6 юни стартира инициативата „Журналисти в училище“, част от дейността на Фонд „Валя Крушкина“ към ФРГИ. БАСП активно подкрепя Фонда още от създаването му през 2012г. Ученици от 16 училища в 13 български града ще се срещнат лице в лице с известни български журналисти, свързани с наградите „Валя Крушкина – журналистика за хората“ – нейни носители, членове на журито и членове на Обществения съвет към Фонд „Валя Крушкина“.
„Журналисти в училище“ е среща, на която учениците питат, а журналистите отговарят. „Какво е да си журналист в България?",
„Кой гарантира обективността на медиите у нас?",
„Как се става журналист?",
„Какво е разследваща журналистика?" и още много други въпроси, вълнуващи подрастващите.

Продължение...
 


Страница 3 от 12

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер

Събития