www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Събития :: Достъп :: Срещу насърчаването на деца и младежи да играят хазарт

Срещу насърчаването на деца и младежи да играят хазарт

No gamblingСофия, 26 февруари 2018

Неправителствените организации, членуващи в Национална мрежа за децата, изпратиха отворен сигнал до отговорните институции, с който алармират за създадения риск от насърчаване на деца и млади хора към хазартни игри от рекламен клип „Билет Шоколад от Национална лотария – 7777.bg”. БАСП не само е част от инициативата, а като организация, работеща в областта на здравната превенция и здравното образование, намира за особено важно да се работи както за превенция на зависимостите, в това число хазартната зависимост, така и за превенция на хранителните разстройства при подрастващите момичета, така уязвими към анорексия например. Рекламният клип дава неподходящи за децата и младите хора послания именно в тези две посоки – за това, че шоколадът не трябва да се яде, него „само го миришем”, и за това, че търкането на лотарийни талончета е неотменима част от ежедневието и основен път към просперитета. Ето фрагменти от писмото да институциите:

No anorexia„От няколко седмици в българските телевизии се излъчва рекламен клип с участието на деца и млади хора, които са определяни като гордост на нацията, които създават асоциации между своя пример и покупката на лотарийни билети. Ние от Национална мрежа за децата – обединение на 150 организации в България, считаме това за грубо нарушение на етичните и законовите норми, които защитават децата и младите хора от заплахи за тяхното развитие и от злоупотреба с тях.
Клипът откровено насърчава деца и млади хора да играят хазартни игри, търкайки билети с примамливото заглавие „Шоколад“, като използва влиянието на примера на момичетата от Националния отбор по художествена гимнастика. Дори да приемем, че всички участници в клипа фактически имат навършени 18 години, то впечатлението, което се създава, е за участието на деца и млади хора, които са възприемани за пример от други деца, които ги гледат. От друга страна, именно тези млади хора, които полагат неимоверни усилия в спортната зала и в училище, са подтикнати да участват в реклама с цел печалба от хазарт, което е недостойно и неуважително към техния труд и усилия.
Силно се надяваме съвместните усилия на държавните институции и гражданското общество да доведат до ясното поставяне на границата на недопустимото по отношение на насърчаването на деца за участие в хазартни игри. Вярваме, че наличието на законови и етични норми е смислено само ако те се прилагат на практика и не позволяват ситуации, в които печалбата на частни лица стои над рисковете за развитието на децата и младите хора у нас.”

Пълният текст на писмото може да намерите тук

 

Банер
Банер

Последни новини

Премиера на видеото на БАСП за пубертета – част от обучение на обучители на връстници

Пловдив, 29-30 октомври 2018

Един от основните модули на двудневния семинар на млади обучители в Пловдив беше за пубертета и съзряването, по време на който бе първото официално представяне на краткия филм на БАСП за пубертета, изработен в рамките на проекта „Предизвикателствата на порастването”, част от инициативата „Ти и Lidl за по-добър живот” на Lidl България, ФРГИ и БДФ. След излъчването, младите участници в обучението от три пловдивски и три софийски училища, както и доброволци на БМЧК от Пловдив, Пазарджик и Хасково,  дадоха обратна връзка и споделиха впечатленията и препоръките си в рамките на дискусия и отговаряйки писмено на предварително подготвени въпроси. Сред основните препоръки беше филмчето да бъде показвано и на родителите, а разпространението му след младите хора да започне в началото на прогимназията като видеото служи за начало и отваряне на обучителен модул. Останалите теми включваха контрацепция, хигиена, семейно планиране, превенция на ППИ и ХИВ, комуникационни умения и изграждане на екипи, и по време на всеки модул имаше много въпроси, коментари и дискусии. Присъстващите на обучението млади доброволци и обучители на БМЧК подпомагаха обучителите с актуални статистически данни относно хигиената, разпространението на ППИ и ХИВ в България, здравните послания и кампании.

 
СЛУШАНЕ И РАЗКАЗВАНЕ НА ИСТОРИИ ЗА ПРОМЯНА НА НАГЛАСИТЕ

София, 16-18 октомври 2018

Как да излезем от зоната си на комфорт, от кръга от хора, с които работим и познаваме; как да се научим на търпение; как да се абстрахираме от пречките, които има у всеки от нас, когато слушаме някого...
Пол Броуди, психиатър, разказвач на истории и семеен терапевт, завършил освен медицина и Кралската школа по актьорско майсторство в Лондон, и Мъри Носел, клиничен психолог, номиниран за Оскар за документален филм, основател и директор на компанията Narativ – двамата преподаващи наративна медицина в Колумбийския университет – бяха водещи на обучение по слушане и разказване на истории за промяна на нагласите, организирано от Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП). Участваха здравни специалисти и здравни медиатори, психолози, професионалисти, работещи на терен и с различни уязвими общности (роми, ХЖХИВ, хора с увреждания, млади хора със СОП, деца в риск и др.) от Благоевград, Казанлък, Ловеч, Монтана, Плевен, Перник, Пловдив, Русе, Сливен, София и Сунгурларе.

 
Предимството да имаме млад стажант за седмица

София, 1-5 Октомври 2018

В седмицата от 1 до 5 октомври в офиса на БАСП в София при нас на стаж беше Лина Фадл, 15 годишна ученичка от Френския лицей в София Виктор Юго. На снимката Лина е в гръб, понеже не обича да я фотографират) , но нейният преподавател по биология, който дойде да види как се случват нещата при нас, се вижда добре. За екипа ни беше голяма радост да бъдем подкрепени тази седмица от свежи сили и акъл. Както винаги в такива случаи ползите бяха взаимни - Лина научи от нас как функционира всеки ден една неправителствена организация, как се създават проекти, как се правят бюджет и отчет, как продължаваш напред, когато не ти одобрят предложението за финансиране, защо е важна цитонамазката, защо освен тестването за ХИВ особено важно е и консултирането и подкрепата за хората, идващи да се тестват, как и защо се ползват образователни карти за игра, какви други организации работят в сферата на образованието и здравеопазването, какво значи социално отговорен бизнес, и още и още.

Банер

Събития :: Достъп :: Срещу насърчаването на деца и младежи да играят хазарт