www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Събития :: Достъп :: Световен ден на населението: да дадем шанс на повече жени и момичета да планират бъдещето си

Световен ден на населението: да дадем шанс на повече жени и момичета да планират бъдещето си

Campaign logoFocus groupЛондон, 11 юли 2017 г.

Млади хора от пет града на България се включиха в глобалната кампания за равен достъп на всички момичета и жени до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) подкрепя усилията на глобалната инициатива #IDecide #АЗрешавам, като организира и проведе фокус групи с ученици от различни училища в страната. Целта на групите беше да определят по три ключови кратки послания, които да бъдат отпечатани под формата на „късметчета” и да се предлагат в избрани от младежите кафенета в техните градове. В рамките на календарната година София, Пловдив, Стара Загора, Плевен и Русе – местата, където БАСП има свои клонове – ще информират свои граждани или гости по този нетрадиционен начин за важността на целите, които си поставя кампанията.

Focus groupНякои от посланията, формулирани от младежите са:
- Вземи контрола над живота си в свои ръце. Осигури стабилно бъдеще за себе си, за да има бъдеще за децата ти.
- Ранната бременност крие рискове за здравето, живота и пречи на възможността за желано професионално развитие. Децата не трябва да раждат деца!
- Свободният достъп до контрацепция ти дава правото да избираш и прави обществото по-отговорно към най-уязвимите!
Част от глобалните усилия по темата е провежданата на Световния ден на населението 11 юли 2017 г. среща на върха в Лондон за семейно планиране, където законотворци, донори и застъпници от цял свят се събират заедно, за да обединят усилия за постигане на целите 2020 за репродуктивно здраве и семейно планиране и да се уверят, че повече жени и момичета по света ще могат да планират своето бъдеще.

Повече за кампанията на БАСП

В страната ни е време за осъзнаване на важността на проблема, а от подкрепа имат нужда най-вече бедните, необразованите и уязвими групи от населението.

 

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер

Събития :: Достъп :: Световен ден на населението: да дадем шанс на повече жени и момичета да планират бъдещето си