www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Събития :: Достъп :: Нови попълнения здравни медиатори

Нови попълнения здравни медиатори

GraduatesСофия, 20 март – 2 април 2017

На 2 април здравните медиатори от випуск 2017 получиха своите сертификати в болница "Царица Йоана". Нови 38 попълнения, буквално от цялата страна ще се присъединят към екипа на действащите здравни медиатори в България. С това работещите медиатори стават 215 в 113 общини, като по-голямата част от тях са общински служители. Тези, които не работят в общините, работят по същата длъжностна характеристика като своите общински колеги, но са част от различни проекти – „Заедно за по.-добро здраве” на Национална мрежа на здравните медиатори – НМЗМ, финансиран от Глаксо Смитклайн, програма ЗОВ (здраве и образование за всички) на Швейцарското правителство, програмата в Сливен на Лекари на Света.

Educational sessionОбучението стартира на 20 март, и както обикновено през последните години се осъществи в МУ София, с активното съдействие на ФОЗ, който сертифицира медиаторите след успешно положен изпит. Преди обучението всеки от кандидатите се избира на конкурс, обявен от общината, в която ще работи ЗМ, като в комисията участват освен представители на общината, и експерти на НМЗМ, РЗИ, местни НПО.
Сертификатите бяха връчени тържествено от проф. Ивайло Търнев, член на УС на НМЗМ,  а поздравления към завършилите отправиха Петер Цветанов – председател на НМЗМ, Александра Райкова от програмата ROMED на Съвета на Европа, Мирослав Ангелов – стажант-лекар, представител на ромските студенти-медици, както и обучителите по програмата, която БАСП подкрепя от самото й стартиране. Желаем на новите медиатори здраве и успехи в будителската им мисия. На добър час, скъпи нови колеги!

 

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер

Събития :: Достъп :: Нови попълнения здравни медиатори