www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта

SUNFLOWER

Основна цел на проекта SUNFLOWER (Слънчогледи) е да генерира, събере и разпространи добри практики, информация и данни относно методите за превенция на ХИВ/СПИН сред младите хора. Тези практики и информация ще бъдат използвани от съответните национални институции, специалисти и партньори от новите страни-членки на ЕС, които са директно ангажирани в проекта и които работят в областта на ХИВ/СПИН.
 
Консорциумът SUNFLOWER се сътои от 11 партньори от 9 страни (България, Великобритания, Германия, Гърция, Италия, Литва Румъния, Словакия, Чехия,) идентифицира иновативни стратегии за промотиране на безопасни сексуални практики сред подрастващи (включително и такива от уязвими групи), като стратегиите са насочени и към достъп да здравни услуги и към подобряване информираността относно полово-предавани инфекции (ППИ) и тяхната превенция.
 
SUNFLOWER е насочен да подсигури силна база за мониторинг на здравни детерминанти в тази важна сфера на действие. Практиките и познанията, придобити в хода на този проект ще бъдат разпространени преди всичко в новите страни-членки на ЕС (България, Румъния, Словакия, Чехия и Литва), в които локалните партньори ще осъществят някои от основните дейности по проекта. В допълнение, резултатите от проекта ще бъдат разпространени в Хърватия от партньорската организация там.
 
Друга основна цел е да се създаде европейска мрежа насочена към превенция на ХИВ/СПИН сред младите хора в риск (мъже които правят секс с мъже, емигранти и етнически малцинства в неравностойно положение, интравенозни наркомани, проституиращи и др.) , която мрежа да подпомогне разрешаването на проблеми свързани с начина им на живот и рисковите фактори за разпродтранението на ХИВ инфекцията сред младите хора. Тази идея за създаване на мрежа произтича от от успешното сътрудничество в последните години на градовете-партньори, започнало в предишен проект, менажиран от ANLAIDS. Всички партньори по проекта SUNFLOWER (регионални държавни структури, университети, групи за научни изследвания и неправителствени организации) работят в сферата на ХИВ/СПИН от много години и имат нужната ескпертиза да осъществят тези основни цели.
 
Специфични цели

1. Идентифициране на добри практики в страните-партньори по SUNFLOWER проекта в областта на ХИВ/СПИН превенцията: това включва не само дейностите на партньорите по проекта, но и на други институции в страната, работещи в областта на превеницята на ХИВ/СПИН. На базата на тези практики са изготвени и препоръки за провеждането на пренеционни кампании в областта на ХИВ.

2. Иновативна превенционна европейска кампания: разработена от млади хора, кампанията отразява техния начин на живот, поведение, начин на мислене, отношение и стремежи.

3. Обмен на добри практики в новите страни-членки на ЕС според нуждите на национално ниво и съобразно анализа на средата. Тези добри практики ще бъдат използвани от държавните институции и НПО работещив областта на ХИВ превенцията. Богатият опит на партньорите от „старите” членки ще бъде пренесен и адаптиран към местните условия в „новите” страни-членки на ЕС.

4. Експериментиране с нови модели за превенция: въвеждане на иновативни практики и събиране на данни, информация и характеристики на превенционните методи. 

Проектът SUNFLOWER е съфинансиран от Програмата за Общественото здравеопазване 2007 – Европейска Комисия – Изпълнителна агенция за здравеопазване и потребителски права (PHEA).

 

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер