www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта

KEEP ME SAFE

KEEP ME SAFE LOGO  KEEP ME SAFE е двугодишна (2013–2015) европейска инициатива, координирана от Международната федерация по семейно планиране (МФСП / IPPF) и съфинансирана от Европейската комисия (Генерална дирекция „Правосъдие” – Програма Daphne III). Проектът цели младите хора със специални образователни потребности (СОП) в цяла Европа да бъдат защитени от сексуални посегателства и насилие. Като рамка за дейностите по проекта МФСП Европа използва два документа: Сексуални права: декларация на МФСП (http://ippf.org/resource/Sexual-Rights-IPPF-declaration) и Конвенция на ООН за правата на хората с увреждания.

По проекта работят 12 асоциации-членки на МФСП от европейския регион. Българската асоциация по семейно планиране (БАСП) е една от тях. Целта е създаване на партньорска мрежа за улесняване на предаването на ценна експертиза и добри практики от опитните в областта партньори от Белгия, Германия, Ирландия, Холандия и Великобритания, имащи опит в работата с млади хора със специални образователни нужди, към асоциациите от България, Кипър, Дания, Латвия, Македония, Румъния и Испания, които искат да утвърдят в своите страни добрата програмна практика в тази област. БАСП работи в партньорство с неправителствената организация за семейно планиране, здравно образование и консултиране Pro Familia, Пасау, Германия.

Проектът допринася за определяне на пропуските и изготвянето на адекватна оценка за необходимостта от подобрения в работата на специалните училища и специалистите, работещи с млади хора със СОП. Той включва дейности по интерактивно обучение на специалисти на различни нива и в различни структури от страната ни, работещи с млади хора със СОП, както и на родители на такива младежи. Част от инициативата се състои в разработването и разпространяването на пакет обучителни печатни материали в три части за три основни целеви групи:
- за специалисти, пряко работещи с млади хора със СОП и съотвенто за родители на такива деца;
- наръчник за добри практики, който установява стандарта на работа на европейско ниво;
- помагало за млади хора със специални образователни потребности.

Наръчник за обучители и възпитатели                              Наръчник за добри практики                                            Наръчник за млади хора със СОП

Intermediaries                                                   Good practices                                                YPWLD

Изследвания на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие показват, че в Европа между 39 и 68% от момичетата и между 16 и 30% от момчетата с проблеми в интелектуалното и/или физическо развитие стават жертва на различни форми на сексуални посегателства преди да навършат 18 години. Насилието срещу деца с проблеми в развитието се случва 1.7 пъти по-често от насилието срещу другите деца. И въпреки това, нуждите на тeзи млади хора от здравна информация и образование, както и съблюдаването на правата им все още са в голяма степен пренебрегвани.

Project Keep me Safe / DJ Justice DAPHNE 3 Program / DAPHNE – JUST/2012/DAP/AG/3092 “Keep me Safe”, co-funded by the EC Daphne III Program

Sofia

Media

                               

 

 

     BrusselsMagn board

 

 

Kazanluk

 

 

 

  Germany Austria  

 

                                              Handbook cover

Pleven

 

 

 

Kazanluk Exp Visit

 

 

 

Sofia Mediators

                                           

 

 

Lovech

              

 

                           

Sliven

 

 

 

Sofia Final Eval

 

 

 

Madrid

 

 

 

Допълнителни дейности през 2016 г.

YPWLD_Sliven

 

 

 

YPWLD_Lovech

 

 

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер