www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта

AURORA

Проектът AURORA цели да идентифицира изпълнима стратегия за промотиране на скрининга на рака на маточната шийка в новите страни-членки на ЕС. Целева група са жените в репродуктивна възраст (30-69 г.), като бъде осигурено покритието и на групи със затруднен достъп до здравни грижи. По този начин проектът ще подпомогне изпълнението на скринингови програми в новите страни-членки на ЕС и ще промотира обмяната на информация и експертиза при разработката и осъществяването на добри практики  за превенция и застъпничество, насочени към рака на маточната шийка. Резултатите от този проект ще бъдат разпространени в 11 страни от ЕС: Италия, Латвия, България, Румъния, Гърция, Чехия, Кипър, Словакия, Словения, Унгария и Полша.

Проектът AURORA бе разработен в съответствие са насоките на обявата за проектни предложения на Програмата по обществено здраве, която цели промоцията на обмяна на добри практики за превенция на рака на маточната шийка в новите страни-членки на ЕС, като в частност целеви групи са жени със затруднен достъп до здравни грижи. Според решение № 1350/2007/ЕС, което установява втората програма за общностно действие в областта на здравето (2008-2013 г.), проектът AURORA ще подсили подходяща координация между общностни инициативи при събирането на данни за социално значими болести, включително онкологични.

AURORA е структуриран в 6 макро-задачи. Първо, проектните партньори ще извършат ситуационен анализ. Този анализ ще допринесе за изпълнението на втората задача - идентификация и преглед на добри практики и стратегии за борба с рака на маточната шийка. След това ще бъде организиран обучителен курс за здравни работници и обучителен курс по застъпничество. Тези курсове ще бъдат насочени към всички партньори от страните-членки на ЕС, но специфични модули ще бъдат разработени в съответствие с местните нужди. Впоследствие ще бъде изпълнена петата задача: установяването на мрежа от пилотни центрове, които вече изпълняват дейности по превенция и скрининг на рака на маточната шийка. И накрая, благодарение на направените анализи на всички дейности по превенция в страните по проекта, ще бъде разработен онлайн обучителен курс.

За повече информация: http://www.aurora-project.eu/en/web/deliverables-42

 

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер