www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Завършени проекти :: Две малки момичета

Две малки момичета

TLG      Трафикът на хора, често е описван като „модерно робство”, е сериозно криминално деяние, свързано с експлоатацията на хора, които се третират като вещ за продажба. Трафикът е високодоходен бизнес за трафикантите, който генерира печалби в световен мащаб от 7-8 млрд. долара годишно.  За жертвите, трафикът на хора винаги е придружен от насилие, контрол, принуда и лъжливи обещания. За мнозинството от хората в България този проблем звучи нереално или далечно, но истината е, че това е един от най-големите рискове пред благополучието на гражданите и обществото в момента.

      Трафикът на хора и най-вече на деца, като трансграничен феномен, засяга страните в Източна Европа благодарениена тяхното географско положение, което ги прави страни на произход и транзит. Стратегическото им местоположение прави тези държави особено уязвими към незаконните канали за трафик и контрабанда на хора. Има още няколко причини, които допринасят за тази ситуация, а именно икономическите неравенства между различните групи в обществото в резултат на образователното равнище, безработицата и бедността.

      През 2011 година, в сътрудничество с Националната комисия за борба с трафика на хора, БАСП изпълни първия етап на кампанията „Две малки момичета“. Кампанията използва кратък анимационен филм, който цели да информира младите жени в Източна Европа за опасностите да бъдат трафикирани с цел сексуална експлоатация. Филмът проследява историите на две млади жени, които са жестоко измамени от хора, които те познават и на които вярват и са трафикирани и принудени да проституират. Кампанията „Две малки момичета“  действа в 8 държави от Източна Европа (Албания, Косово, Македония, Молдова, България, Беларус, Румъния и Литва).

     Първоначалният дизайн на кампанията беше направен от британската благотворителна организация “EAVES“ и беше подкрепена от различни НПО като Ingrid Broad, Women’s Trust Fund, Network for Social Change, Staples Trust, Esmee Fairbairn Foundation, Tudor Trust и Comic Relief. В началото на 2012 година беше договорен последващ грант от Comic Relief, който позволи на кампаниите във всяка държава да развият своя втора фаза на базата на интересни инициативи, създадени през първата й фаза. Предоставена бе  и допълнителна подкрепа за администриране и наблюдение.

     През 2012 година EAVES и БАСП пилотираха нов подход към децата от най-уязвимите общности в България. Този подход разчита на включването на ромски деца в дизайна и разработването на кратки анимации, които са насочени към основните причини за бедността. Подходът има две взаимносвързани черти: на първо място, продуктът ще бъде разработен на основата на идентифицираните местни нужди на младите хора и на второ място, чрез включването на децата в дизайна на анимациите, ще се създаде пространство за разпространение на широк кръг теми, свързани с трафика, отношението между половете, образованието и др.

 

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер

Завършени проекти :: Две малки момичета