www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Завършени проекти :: Две малки момичета

Две малки момичета

TLG      Трафикът на хора, често е описван като „модерно робство”, е сериозно криминално деяние, свързано с експлоатацията на хора, които се третират като вещ за продажба. Трафикът е високодоходен бизнес за трафикантите, който генерира печалби в световен мащаб от 7-8 млрд. долара годишно.  За жертвите, трафикът на хора винаги е придружен от насилие, контрол, принуда и лъжливи обещания. За мнозинството от хората в България този проблем звучи нереално или далечно, но истината е, че това е един от най-големите рискове пред благополучието на гражданите и обществото в момента.

      Трафикът на хора и най-вече на деца, като трансграничен феномен, засяга страните в Източна Европа благодарениена тяхното географско положение, което ги прави страни на произход и транзит. Стратегическото им местоположение прави тези държави особено уязвими към незаконните канали за трафик и контрабанда на хора. Има още няколко причини, които допринасят за тази ситуация, а именно икономическите неравенства между различните групи в обществото в резултат на образователното равнище, безработицата и бедността.

      През 2011 година, в сътрудничество с Националната комисия за борба с трафика на хора, БАСП изпълни първия етап на кампанията „Две малки момичета“. Кампанията използва кратък анимационен филм, който цели да информира младите жени в Източна Европа за опасностите да бъдат трафикирани с цел сексуална експлоатация. Филмът проследява историите на две млади жени, които са жестоко измамени от хора, които те познават и на които вярват и са трафикирани и принудени да проституират. Кампанията „Две малки момичета“  действа в 8 държави от Източна Европа (Албания, Косово, Македония, Молдова, България, Беларус, Румъния и Литва).

     Първоначалният дизайн на кампанията беше направен от британската благотворителна организация “EAVES“ и беше подкрепена от различни НПО като Ingrid Broad, Women’s Trust Fund, Network for Social Change, Staples Trust, Esmee Fairbairn Foundation, Tudor Trust и Comic Relief. В началото на 2012 година беше договорен последващ грант от Comic Relief, който позволи на кампаниите във всяка държава да развият своя втора фаза на базата на интересни инициативи, създадени през първата й фаза. Предоставена бе  и допълнителна подкрепа за администриране и наблюдение.

     През 2012 година EAVES и БАСП пилотираха нов подход към децата от най-уязвимите общности в България. Този подход разчита на включването на ромски деца в дизайна и разработването на кратки анимации, които са насочени към основните причини за бедността. Подходът има две взаимносвързани черти: на първо място, продуктът ще бъде разработен на основата на идентифицираните местни нужди на младите хора и на второ място, чрез включването на децата в дизайна на анимациите, ще се създаде пространство за разпространение на широк кръг теми, свързани с трафика, отношението между половете, образованието и др.

 

Банер
Банер

Последни новини

Как БАСП отбеляза тази година Деня за борба със СПИН

София, 23 ноември – 3 декември 2018

От 23 до 30 ноември 2018 за шести пореден път се проведе Европейската седмица за тестване, в която БАСП участва още от първата година. Целта на кампанията е възможно най-много хора да бъдат насърчени да установят своя ХИВ, Хепатит B  и Хепатит C статус, и съответно да  започнат лечение, и/или да бъдат информирани за рисковете и възможностите за предотвратяването на разпространението на инфекцията. Тази година освен ХИВ, Хепатит В и С, БАСП, добави към дейностите на кампанията тестване за сифилис и разпространение на безплатни кондоми, дарени от Дюрекс България. В медицинския център на БАСП бяха извършени общо 75 теста – 29 за ХИВ, 15 за Хепатит В, 15 за Хепатит С и 16 за сифилис. В седмицата за тестване тази година участват 749 национални и мултинационални организации от цяла Европа, като 16 от тях са от България.
За 1 декември, глобалния ден за борба с ХИВ/СПИН, БАСП традиционно подкрепя и подпомага различни тематични дейности и кампании. Тъй като самата дата се падна в почивен ден, освен през уикенда, някои от дейностите се проведоха на 30 ноeмври, някои – на 3 декември.

 
Voice it 2018 – за да бъде чут гласът на децата

София, 20 ноември 2018

На 20 ноември преди 29 години е приета Конвенцията на ООН за правата на детето - основен международно признат документ, който подпомага създаването и развитието на адекватни съвременни политики за подобряване на благосъстоянието на децата. В чест на ратифцирането на Конвенцията всяка година на тази дата членовете на Национална мрежа за децата (НМД) организират публични събития, които подкрепят детското участие и помагат за това мнението на младите хора да бъде чуто. Името носи това „огласяване” – събитието се нарича Voice it. Тази година тема на събитието, избрана от самите подрастващи, е здравното и сексуално образование. Място на провеждане: Ларгото в центъра на София. Ето част от исканията и въпросите: Необходимост в училище да има предмет по здравно и сексуално образование; Кога и как точно да бъде представен материалът; Кой да преподава и не на последно място - Защо е важно младите хора да имат знания по всички свързани с опазването на репродуктивното здраве теми. Темата бе избрана от младежи от Мегафон, които бяха част от панела и отговаряха на въпроси, тематично свързани с форума, включващи също така превенция на трафик, превенция на насилието в интернет, младежко доброволчество.

 
Премиера на видеото на БАСП за пубертета – част от обучение на обучители на връстници

Пловдив, 29-30 октомври 2018

Един от основните модули на двудневния семинар на млади обучители в Пловдив беше за пубертета и съзряването, по време на който бе първото официално представяне на краткия филм на БАСП за пубертета, изработен в рамките на проекта „Предизвикателствата на порастването”, част от инициативата „Ти и Lidl за по-добър живот” на Lidl България, ФРГИ и БДФ. След излъчването, младите участници в обучението от три пловдивски и три софийски училища, както и доброволци на БМЧК от Пловдив, Пазарджик и Хасково,  дадоха обратна връзка и споделиха впечатленията и препоръките си в рамките на дискусия и отговаряйки писмено на предварително подготвени въпроси. Сред основните препоръки беше филмчето да бъде показвано и на родителите, а разпространението му след младите хора да започне в началото на прогимназията като видеото служи за начало и отваряне на обучителен модул. Останалите теми включваха контрацепция, хигиена, семейно планиране, превенция на ППИ и ХИВ, комуникационни умения и изграждане на екипи, и по време на всеки модул имаше много въпроси, коментари и дискусии. Присъстващите на обучението млади доброволци и обучители на БМЧК подпомагаха обучителите с актуални статистически данни относно хигиената, разпространението на ППИ и ХИВ в България, здравните послания и кампании.

Банер

Завършени проекти :: Две малки момичета