www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Завършени проекти :: Стигма индекс спрямо ХЖХИВ

ХИВ и нуждата от лечение на здравното и социално законодателство

Cover

През 2010 г. Българска асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) в партньорство с Фондация „Надежда срещу СПИН” проведе проучване сред хора, живеещи с ХИВ (ХЖХИВ). Проучването разглежда причините за наличието на стигма и дискриминация, наличието на собствена стигма сред ХЖХИВ, някои аспекти на сексуалните практики и нагласи.

Използвана бе методологията на дълбочинното интервю, при която човек от общността на ХЖХИВ провежда дискусия с други ХЖХИВ. В помощ на интервюиращия бе изготвена поредица от насочващи въпроси, предварително съгласувана с представители на общността на ХЖХИВ.  Ето защо резултатите от проучването отразяват позицията на ХЖХИВ по поставените въпроси за дискусия.

Бяха проведени 42 интервюта в градовете София, Варна и Пловдив, като 23 от тях бяха с мъже. Средната възраст на участиниците бе 40 години – най-младият участник бе на 23 години, а най-възрастния на 58. Средно участниците знаят за своя ХИВ статус от 6 години, а най-скоро диагностицирания случай към датата на интервюта бе от 3 месеца. Извадката интервюирани съставлява около 8% от ХЖХИВ в България.

Кратко представяне на проучването.

В съответствие с някои от изводите от това проучване, бе направен и правен анализ на здравното и социално законодателство спрямо хората, живеещи с ХИВ. Този анализ показва няколко основни проблема при реализирането и защитата на правата на ХЖХИВ:

  1. Липса на подкрепяща среда за преодоляване на обществената стигма.
  2. Недопустима и преобладаваща практика на лекарска предпазливост.
  3. Отказ от реализиране на права от страна на засегнатите лица.
  4. Отказ от правосъдие в полза на засегнатите лица.

Целият анализ можете да намерите тук.

 

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер

Завършени проекти :: Стигма индекс спрямо ХЖХИВ