www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Завършени проекти :: Национални инициативи
Национални инициативи

Социален маркетинг на контрацептиви

Проектът съдържаше два взаимодействащи си компонента – образователна кампания, ориентирана към младежката аудитория и здравните специалисти, както и маркетингова кампания, която чрез търговски инструменти въвежда на пазара гамата презервативи COOL. БАСП е собственик на търговската марка COOL. Образователният компонент имаше за цел повишаването на сексуалната култура и информираност на населението, намаляването на броя на абортите по желание, ограничаването на разпространението на полово предаваните инфекции. Проектните дейности бяха изпълнени в периода 1998 - 2003 г.

 

Младежка информационна мрежа “Играй по правилата”

Play it safeГлавната цел на проекта бе разпространението на здравна информация по отношение на сексуалното и репродуктивно здраве сред младите хора в страната по подходящи и същевременно нетрадиционни, събуждащи интерес канали. Основен фокус бе поставен върху полово предавани инфекции и ХИВ. В рамките на проекта бяха организирани младежки групи в 15 града от страната, като се проведоха повече от 80 специални образователни събития, а повече от 240 търговски обекта бяха брендирани със слогана на кампанията.

Съществена част от проекта бе и разпространението на презервативи и информационни материали по основните пътни артерии в страната. Това включваше местаза бързо хранене, бензиностации и други малки заведения. Особено внимание бе обърнато на места с концентрирана проституция. Това включва крайпътни ТИР-паркинги, мотели и други места за отдих.

Инициативата бе осъществена с финансовото съдействие на Обединени холандски фондации и се изпълни в периода 2003 - 2005 г.

 



Банер
Банер

Последни новини

Как БАСП отбеляза тази година Деня за борба със СПИН

София, 23 ноември – 3 декември 2018

От 23 до 30 ноември 2018 за шести пореден път се проведе Европейската седмица за тестване, в която БАСП участва още от първата година. Целта на кампанията е възможно най-много хора да бъдат насърчени да установят своя ХИВ, Хепатит B  и Хепатит C статус, и съответно да  започнат лечение, и/или да бъдат информирани за рисковете и възможностите за предотвратяването на разпространението на инфекцията. Тази година освен ХИВ, Хепатит В и С, БАСП, добави към дейностите на кампанията тестване за сифилис и разпространение на безплатни кондоми, дарени от Дюрекс България. В медицинския център на БАСП бяха извършени общо 75 теста – 29 за ХИВ, 15 за Хепатит В, 15 за Хепатит С и 16 за сифилис. В седмицата за тестване тази година участват 749 национални и мултинационални организации от цяла Европа, като 16 от тях са от България.
За 1 декември, глобалния ден за борба с ХИВ/СПИН, БАСП традиционно подкрепя и подпомага различни тематични дейности и кампании. Тъй като самата дата се падна в почивен ден, освен през уикенда, някои от дейностите се проведоха на 30 ноeмври, някои – на 3 декември.

 
Voice it 2018 – за да бъде чут гласът на децата

София, 20 ноември 2018

На 20 ноември преди 29 години е приета Конвенцията на ООН за правата на детето - основен международно признат документ, който подпомага създаването и развитието на адекватни съвременни политики за подобряване на благосъстоянието на децата. В чест на ратифцирането на Конвенцията всяка година на тази дата членовете на Национална мрежа за децата (НМД) организират публични събития, които подкрепят детското участие и помагат за това мнението на младите хора да бъде чуто. Името носи това „огласяване” – събитието се нарича Voice it. Тази година тема на събитието, избрана от самите подрастващи, е здравното и сексуално образование. Място на провеждане: Ларгото в центъра на София. Ето част от исканията и въпросите: Необходимост в училище да има предмет по здравно и сексуално образование; Кога и как точно да бъде представен материалът; Кой да преподава и не на последно място - Защо е важно младите хора да имат знания по всички свързани с опазването на репродуктивното здраве теми. Темата бе избрана от младежи от Мегафон, които бяха част от панела и отговаряха на въпроси, тематично свързани с форума, включващи също така превенция на трафик, превенция на насилието в интернет, младежко доброволчество.

 
Премиера на видеото на БАСП за пубертета – част от обучение на обучители на връстници

Пловдив, 29-30 октомври 2018

Един от основните модули на двудневния семинар на млади обучители в Пловдив беше за пубертета и съзряването, по време на който бе първото официално представяне на краткия филм на БАСП за пубертета, изработен в рамките на проекта „Предизвикателствата на порастването”, част от инициативата „Ти и Lidl за по-добър живот” на Lidl България, ФРГИ и БДФ. След излъчването, младите участници в обучението от три пловдивски и три софийски училища, както и доброволци на БМЧК от Пловдив, Пазарджик и Хасково,  дадоха обратна връзка и споделиха впечатленията и препоръките си в рамките на дискусия и отговаряйки писмено на предварително подготвени въпроси. Сред основните препоръки беше филмчето да бъде показвано и на родителите, а разпространението му след младите хора да започне в началото на прогимназията като видеото служи за начало и отваряне на обучителен модул. Останалите теми включваха контрацепция, хигиена, семейно планиране, превенция на ППИ и ХИВ, комуникационни умения и изграждане на екипи, и по време на всеки модул имаше много въпроси, коментари и дискусии. Присъстващите на обучението млади доброволци и обучители на БМЧК подпомагаха обучителите с актуални статистически данни относно хигиената, разпространението на ППИ и ХИВ в България, здравните послания и кампании.

Банер

Завършени проекти :: Национални инициативи