www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Завършени проекти :: Национални инициативи
Национални инициативи

Социален маркетинг на контрацептиви

Проектът съдържаше два взаимодействащи си компонента – образователна кампания, ориентирана към младежката аудитория и здравните специалисти, както и маркетингова кампания, която чрез търговски инструменти въвежда на пазара гамата презервативи COOL. БАСП е собственик на търговската марка COOL. Образователният компонент имаше за цел повишаването на сексуалната култура и информираност на населението, намаляването на броя на абортите по желание, ограничаването на разпространението на полово предаваните инфекции. Проектните дейности бяха изпълнени в периода 1998 - 2003 г.

 

Младежка информационна мрежа “Играй по правилата”

Play it safeГлавната цел на проекта бе разпространението на здравна информация по отношение на сексуалното и репродуктивно здраве сред младите хора в страната по подходящи и същевременно нетрадиционни, събуждащи интерес канали. Основен фокус бе поставен върху полово предавани инфекции и ХИВ. В рамките на проекта бяха организирани младежки групи в 15 града от страната, като се проведоха повече от 80 специални образователни събития, а повече от 240 търговски обекта бяха брендирани със слогана на кампанията.

Съществена част от проекта бе и разпространението на презервативи и информационни материали по основните пътни артерии в страната. Това включваше местаза бързо хранене, бензиностации и други малки заведения. Особено внимание бе обърнато на места с концентрирана проституция. Това включва крайпътни ТИР-паркинги, мотели и други места за отдих.

Инициативата бе осъществена с финансовото съдействие на Обединени холандски фондации и се изпълни в периода 2003 - 2005 г.

 


Банер
Брой прегледи на съдържанието : 2362517

Банер
Банер

Последни новини

БАСП започва работа по нов проект - ARIE - подкрепен от програма ЕРАЗЪМ+

София, март 2021 г.

Българска асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) e партньор в първия европейски проект, който ще насърчава хората, живеещи с ХИВ, които са на терапия, да изпълняват редовно система от аеробни упражнения. Проектът трябваше да започне в началото на 2020 година, но Ковид-19 пандемията забави старта с година. И така ARIE ще се реализира през 2021 и 20222 г, като ще бъде  координиран от ANLAIDS Lombardia, организация, с която Асоциацията  вече е работила по други проекти – за превенция разпространението на ХИВ , за онлайн информационна система за Хепатит В и хепатит С, както и за превенция на рака на маточната шийка. Партнират си 6 държави (Италия, България, Гърция, Литва, Румъния и Словения), 7 организации и над 30 експерти. ARIE e един амбициозен проект за насърчаване на участието в спорт и физическа активност на хората, живеещи с ХИВ, които са на терапия , в съответствие с препоръките и насоките на ЕС относно физическата активност.
Проектът има за цел да насърчава физическата активност под формата на персонализирани насоки сред хора на възраст между 18 и 50 години, които живеят с ХИВ инфекция и които са на лечение, предлагайки иновативен фитнес протокол и с цел да ги включи в умерена физическа активност. Следователно, чрез разработването на протокола проектът има за цел да насърчи доброволческите дейности в спорта, заедно с осъзнаването на важността на физическата активност в полза на здравето чрез по-голямо участие в спорта за всички.

 
Онлайн среща на ПУД в търсене на различни подходи при работа с младежи

София, 24 февруари 2021 г.

Поредна онлайн среща на Партньорството за учене и действие (ПУД) беше проведена на 24 февруари 2021 г. Участниците – гостуващи колеги от Центъра за изследване на демокрацията (ЦИД); представители на БАСП, Ноу хау центъра за алтернативна грижа към НБУ, БЧМК, ИСДП, сдружение Ре-Акт, фондация ПИК, НМЗМ и МОМ – разгледаха напредъка при изпълнението на т.нар. „малки проекти” в рамките на Партньорството. Беше обсъдено и одобрено изработенето кратко видео, представящо работата на ПУД.
Специалните гости на онлайн срещата представиха пред участниците кампанията "Намери друг начин", насочена срещу радикални послания и действия на младежи в онлайнн средата. Центърът за безопасен интернет и Центърът за изследване на демокрацията, работили по инициативата в продъление на три години, представиха резултати и изводи от онлайн комуникационната кампания.
Основната целева аудитория на проекта им са били младежи 14-19 г. в България. Основна цел – превенция на насилието, свързано с крайнодесни послания и намаляване на възпиямчивостта на младежите към крайнодесни послания и пропаганда и към речта на омразата. ЦИД са работили за реакция на антималцинствени настроения и послания и употреба на насилие срещу малцинствени групи, опитали са се да представят други, различни гледни точки и са се стремили да ангажират младежите с конструктивни алтернативни каузи чрез наративи за насърчаване на критичното мислене и разпознаване на фалшиви послания.

 
Стартира нов проект на Българска асоциация по семейно планиране и сексуално здраве ”Младите говорят, младите избират”.

София, 8-10 февруари 2021 г.

На 8-10 февруари 2021 г. се проведе първата онлайн среща по проекта ”Младите говорят, младите избират”. Проектът „Младите говорят, младите избират” (2021–2023) е 30-месечен международен проект, който се осъществява у нас от Българска асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП). Партньорски  организации от Албания, Босна, Косово и Северна Македония ще реализират подобни инициативи в техните държави. Проектът се изпълнява с координиращата роля на Международната федерация по семейно планиране и е подкрепен от програмата за социално отговорен бизнес на компанията MSD и има за цел да създаде по-достъпни и съобразени с младите хора СРЗ услуги и информация, като обърне специално внимание на най-уязвимите групи.

Банер

Завършени проекти :: Национални инициативи