www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Банер
Завършени проекти :: Национални инициативи
Национални инициативи

Социален маркетинг на контрацептиви

Проектът съдържаше два взаимодействащи си компонента – образователна кампания, ориентирана към младежката аудитория и здравните специалисти, както и маркетингова кампания, която чрез търговски инструменти въвежда на пазара гамата презервативи COOL. БАСП е собственик на търговската марка COOL. Образователният компонент имаше за цел повишаването на сексуалната култура и информираност на населението, намаляването на броя на абортите по желание, ограничаването на разпространението на полово предаваните инфекции. Проектните дейности бяха изпълнени в периода 1998 - 2003 г.

 

Младежка информационна мрежа “Играй по правилата”

Play it safeГлавната цел на проекта бе разпространението на здравна информация по отношение на сексуалното и репродуктивно здраве сред младите хора в страната по подходящи и същевременно нетрадиционни, събуждащи интерес канали. Основен фокус бе поставен върху полово предавани инфекции и ХИВ. В рамките на проекта бяха организирани младежки групи в 15 града от страната, като се проведоха повече от 80 специални образователни събития, а повече от 240 търговски обекта бяха брендирани със слогана на кампанията.

Съществена част от проекта бе и разпространението на презервативи и информационни материали по основните пътни артерии в страната. Това включваше местаза бързо хранене, бензиностации и други малки заведения. Особено внимание бе обърнато на места с концентрирана проституция. Това включва крайпътни ТИР-паркинги, мотели и други места за отдих.

Инициативата бе осъществена с финансовото съдействие на Обединени холандски фондации и се изпълни в периода 2003 - 2005 г.

 



Банер
Банер

Последни новини

Mладежки екипи за застъпничество за по-добър достъп до здравни услуги и информация

с. Баня, 22-24 август 2022 г.

Заедно с 14 младежи от Благоевград, Дупница и София продължихме работата за реализирането на две кампании  - в Благоевград и Дупница - в подкрепа на уязвими общности и подобряване достъпа на младите хора до информация и СРЗ услуги. Основните теми на обучението бяха насочени към умения за застъпничество, подготовка и организиране на местни кампании и методът „фотовойс“. Бяха представени и примери за вече разработени кампании от предишното обучение в Долна Баня.. Идеята беше да въвлечем нови участници в различни дейности по места, както и да свържем младите хора да си помагат и взаимно да учат един от друг в процеса на подготовка и реализиране на кампаниите.
Младежите заедно с помощта на здравните медиатори определят като проблем ограничения достъп до информация и здравни услуги, осигуряващи здравословен и пълноценен начин на живот на младите хора от ромската общност в Благоевград. С работата си имат амбицията да допринесат за повишаване на осведомеността на обществото за тези проблеми в Благоевград, а така също да привлекат вниманието на институциите към проблема.

 
Младежи работят в подкрепа на местни общности

Долна баня. 11-13 юли 2022 г.

Разговори, въпроси, споделяния - за огромната пропаст между начина, по който младите определят проблемите, свързани със здравни услуги, и този, по който възрастните ги виждат; за недоверието в институциите по отношение на реакцията им в случаи на насилие, дори за регистрираните! Дискутирахме,  че дълбоко в народопсихологията ни стои схващането, че да се говори за психично здраве и за "срамни" болести не трябва, когато изобщо се случва, е с недомлъвки и действа стигматизиращо, а това от своя страна води до драматични усложнения за хората в личен план. Разговаряхме също за нюансите на "застъпничество" и "лобизъм".
От екипа на БАСП смятаме, че сме истински късметлии, тъй като в периода 11-13 юли 2022 г. в Долна баня работихме с група прекрасни младежи – от младежките клубаве в Перник и Брезник и от Американския университет в Благоевград  (AUBG) . Работните ни теми са застъпничество и кампании.

 
Как знания за здравето „да отидат“ при ромите

Долна баня, 5-7 юли 2022 г.

След два дни пълноценна работа за лидерство и застъпничество с невероятните ромски младежи от Лом, Дупница и Бяла Слатина идентифицирахме и формулирахме проблеми в съответните общности. Проведохме дискусии в търсене на най-добрите решения; създадохме образ на целевите групи и заинтересовани страни и обсъдихме необходимите комуникативни умения за провеждане на успешна кампания. С младежите разигравахме казуси по роли и снимахме индивидуални изложения с послания, за да ги коментираме.
Здравните медиатори Таня Кирилова от Лом, Даниела Любенова от Дупнеица и Мирена Бочева  от Бяла Слатина са истински ментори за младежите от общностите, за които работят. Те заедно с д-р Рада Стаменкова, Павлина Филипова и Ралица Згалевска от екипа на БАСП активно  подкрепиха младите хора, ентусиазирани да допринесат за подобряване на здравето в местинте общности. В идните месеци ще продължим да работим за доизграждането им като лидери и да ги подпомагаме с експертиза и насоки.

Банер

Завършени проекти :: Национални инициативи