www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Текущи проекти :: Достъпни здравни услуги в София

Достъпни здравни услуги в София

 

Project Logo                                    

Програма BG 07 “Инициативи за обществено здраве” на Норвежкия финансов механизъм 

„Достъпни здравни услуги за бременни жени, родилки и деца до 3 г. от групи в риск“

Проектът се реализира в периода септември 2015 -януари 2017 г в партнъорство с Първа АГ болница за активно лечение „Света София”
Основната цел на проекта е да се допринесе за подобряване на достъпа и качеството на здравните услуги, както и подобряване на майчиното и детското здраве на деца от 0 до 3 години на представители на уязвими групи и ромското население от Столична община.
Специфичната цел е да се повиши информираността на представителите на целевата група за здравноосигурителните им права и задължения като пациенти; - да се подпомогне достъпа на целевите групи до системата на обществено здравеопазване и социални услуги; - да се осигури подготовка за родителство и подкрепа за добро родителство; - да се подобри здравното образование на бъдещи родители от групи в риск; - да се предоставят услуги на родителите на новородени деца с цел подпомагане правилното отглеждане на децата и подобряване на детското здраве;  - да се извърши скрининг сред таргетни групи за генетично носителство на таласемия и да се направи оценка на медико-социалните рискови фактори за здравето и развитието на детето;  - да се популяризират резултатите и добрите практики
Целева група по проекта са бременни жени и родилки, новородени и деца до 3-годишна възраст и техните семейства, които са представители на уязвими групи и ромско население, живущи на територията на Столична община.

Проектът ще се осъществи чрез прилагане на следните мерки:

- Привличане на доброволци от ромската общност и създаване на групи за взаимопомощ – Създаване на  5 групи за взаимопомощ и информиране в ромски общности на територията на гр. София;
- Обучение за работа в мултиетнична среда – За всички специалисти и консултанти по проекта;
- Провеждане на информационни кампании сред целевата група за здравноосигурителните им  права и задължения като пациенти - Разработени и разпространени информационни брошури; 5 информационни събития;
- Предоставяне на информация и консултиране за достъп до различни здравни, социални и други услуги, предоставяни на ниво община - Минимум 1600 достигнати роми, работа с ромски и други групи в неравностойно положение със затруднен достъп до зравеопазване, информация за здравноосигурителните им права и задължения като пациенти;
- Здравно–консултативни услуги за бременни жени - 1600 домашни посещения и предоставени здравно-консултативни услуги на бременни жени;
- Здравно обучение – „Училище за родители“ – Провеждане на 46 обучения – „Училище за родители“ за 1600 бременни жени и техните семейства;
- Наблюдение и консултиране за отглеждане на новородено дете - 1600 домашни посещения на родилки и деца до 3 год.;
- Медицински и здравни грижи и дейности за бременни и деца до 3 години - 300 гинекологични прегледи на здравно неосигурени бременни жени; консултации на 1000 родилки от целевата група в болницата за отглеждане на новородено дете;
- Извършване на скрининг сред таргетни групи за генетично носителство на таласемия - Изследвания чрез автоматична система за капилярна електрофореза на 2500 лица за установяване на генетично носителство на таласемия ;
- Оценка на медико-социалните рискови фактори за здравето и развитието на детето – Оценки на медико-социалните рискови фактори за здравето и развитието на детето;
- Информация и публичност за представяне резултатите по проекта - Организиране на кръгла маса за представяне резултатите от проекта и добрите практики.

 Project start

Media BG

Press conference BG

 

 

 

 

 

  Training_BG

 

 

 

 

Deinosti

 

 

 

 

 Final meeting

 

 

 

 

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер

Текущи проекти :: Достъпни здравни услуги в София