www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Текущи проекти :: Застъпничество

Застъпничество

AdvocacyЦел на работата на БАСП в областта на застъпничеството е създаването и подобряването на условия, които да гарантират предоставянето на информация и достъп до услуги в областта на сексуалното и репродуктивно здраве за всички. Застъпничеството се основава на декларираните ценности в Хартата на универсалните човешки права, както и от разбирането, че упражняването на тези права е средството за постигане на по-добро социално-икономическо развитие и лично благоденствие. Взаимовръзката между тези три компонента (право – развитие – благоденствие) в контекста на сексуалното и репродуктивно здраве определя и основните насоки за работа:

• Семейно планиране
• Сексуално преносими инфекции и ХИВ/СПИН
• Социален пол (джендър) и равни възможности
• Подобряване социално-икономическото състояние и достъпа до здравни и социални услуги на маргинализирани общности

Привличането на партньори и съмишленици в процеса на застъпничество е важен и неотменим елемент при планирането и изпълнението на конкретни инициативи. Тези инициативи могат да се отнасят до законови промени или включването на определени теми от областта на сексуалното и репродуктивно здраве в законодателни и нормативни документи, или приоритизирането на сексуалното и репродуктивно здраве в работата на различни други институции и организации.  Партньорите на БАСП са разнородни:

• Парламентаристи
• Държавни институции, представители на изпълнителната власт (МЗ, МТСП, МВнР, МП, МОН)
• Общини
• Училища
• Различни неправителствени организаци и други структури (включително професионални сдружения и религиозни организации)

През 2013 и 2014 година, поради задълбочилата се политическа криза –за две години се смениха 4 правителства, две от които служебни, не беше възможно да се осъществяват адекватни застъпнически действия. През 2015 имаше относително по-голяма стабилност и положителни резултати от застъпническите ни действия основно на общинско ниво  - с включване на теми и инициативи от областта на СРЗП в общинските планове и програми, както и с включвенито на здравното и сексуално oбразование сред старндартите в закона за училищно образование.  Голям успех на 2015 година е иподписаният меморандум за сътрудничестно между МВнР и БПМР, която се председателства от БАСП в лицето на програмния мениджър на асоциацията Венцислав Кирков. БПМР осъществява административната и оперативната си дейност в цантралния офис на БАСП.

Президентските избори в страната през ноември 2016 г бяха последвани от поредна оставка на правителството, временно правителство и предсрочни избори през март 2017г. Гражданското общество, чувствителен и активен участник в протести и промени, има надеждата, че ще може да се наложи и да стимулира воля за реформи и адекватни политики от страна на законодателната и изпълнителна власт. В тази връзка през 2017 конкретните задачи пред БАСП са основно три :
1. ЗДРАВНО ОБРАЗОВАНИЕ: Постигане на консенсус с представители на различни, традиционни и нови за БАСП партньори за включване на здравното и сексуално образование(ЗСО) в училищната програма, с теми и подходи, адекватни на възрастта на подрастващите. Създаване на нормативна база за подготовка в университетите на преподаватели по ЗСО в средните училища .
2. СЕМЕЙНО ПЛАНИРАНЕ: Приемане на Национална програма в областта на сексуалното и репродуктивно здраве, като инструмент и отговор на Националната демографска стратегия. Включване в стратегията на създаването на национален скринингов механизъм за превенция на рака на маточната шийка. Спeциален фокус върху уязвимите групи и младите хора.
3. ПОЛИТИКИ ЗА РАЗВИТИЕ: Адекватни политики и приети процедури за развитие и международно сътрудничество.Подготовка на БАСП и БПМР за българското председателство на ЕС през първата половина на  2018г.

 

 

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер

Текущи проекти :: Застъпничество