www.safesex.bg

  • Уголемяване на шрифта
  • Шрифт по подразбиране
  • Намаляване на шрифта
Информационни материали :: Изследвания и анализи

Изследвания и анализи

Mapping

 

 

 Картографиране на уязвимите точки в 14 населени места

 Обобщено представяне на събраните данни за уязвимите точки в целевите локации, установени при изпълнение на проект "Мисията възможна"

 

 

 

 

 

 

 

Straldja case

 

 

Случаят Стралджа 

 Обобщени препоръки и описания на добрите практики, приложени при дейностите по проект "Мисията възможна" в една от проектните локации - гр. Стралджа.

 

 

 

 

 

 

 

Barometer 2015 BG

 

 

Барометър 2015 - Фокус България

Основни изводи и препоръки за действие

Проучване за репродуктивното здраве и достъпа на жените до контрацепция в 16 страни от ЕС. Изследването бе представено в Европарламента през септември 2015 г., а БАСП се погрижи за превод на български на частта от проучването, отнасяща се за България.   

 

 

 

 

 

 

 

 

Barometer

 

Барометър 2013

Фокус: България
Ключови изводи и препоръки за действие 

Барометър - Репродуктивно здраве и достъп на жените до съвременна контрацепция в 10 страни от ЕС - се казва проучването, представено през месец юни 2013г в Европейския парламент. БАСП се погрижи да бъде преведено и издадено на български в навечерието на 26 септември, световният ден на контрацепцията.

 

 

Contraception

 

Семейно планиране, репродуктивно здраве и контрацепция.
Анализ на практиките и нагласите в седем страни от Източна Европа и Централна Азия

То се основава на качествен анализ на поведенчески модели и културни норми, които влияят върху достъпа до и употребата на контрацептиви в седем избрани държави в Източна Европа и Централна Азия: Армения, Босна и Херцеговина, България, Македония, Сърбия, Азербайджан и Казахстан.
Събрани бяха подробни данни за моделите и факторите, определящи употребата на методи за семейно планиране, репродуктивно здраве и контрацептивна обезпеченост, включително информация за наличността им, съответно подпомагаща или възпрепятстваща използването на контрацептиви. Анализът включва сборен преглед на ключови документи, законова рамка и проучвания относно поведенчески и културни нагласи за използването на контрацептиви в региона.

 

Линк към краткото резюме на проучването

 

 

 

 

Reproductive attitudes

 

Репродуктивни нагласи и поведение в България

То е представително за страната социологическо изследване благодарение на дългогодишните усилия на БАСП и Фонда на ООН за население, изразяващи се в аргументиране, организиране, намиране на средства и поддръжници за да има в България данни, информация и да е видно какви са репродуктивните нагласи и поведение на населението на България. Подобно национално проучване не е правено от 1996 г. – повече от 15 години. В съседни, а и в по-далечни страни, които не са членки на ЕС, има редица сериозни национални изследвания, които предоставят съвременни и адекватни данни. Сега ги има и у нас, за което благодарим на проф. Майя Грекова, която ръководеше осъществяването на проучването и направи анализа. Работата на терен в национален мащаб е дело на агенция Алфа Рисърч.

 

Линк към краткото резюме на проучването

 

 

 

 

Stigma index

 

 ХИВ и нуждата от лечение на здравното и социално законодателство 

През 2010 г. Българска асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) в партньорство с Фондация „Надежда срещу СПИН” проведе проучване сред хора, живеещи с ХИВ (ХЖХИВ). Проучването разглежда причините за наличието на стигма и дискриминация, наличието на собствена стигма сред ХЖХИВ, някои аспекти на сексуалните практики и нагласи. В съответствие с някои от изводите от това проучване, бе направен и правен анализ на здравното и социално законодателство спрямо хората, живеещи с ХИВ.

 

Линк към кратка презентация на проучването  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Банер
Банер

Последни новини

Нов проект на БАСП подкрепен от Lidl България за предизвикателствата по време на пубертета

София, 11 октомври 2017 г.

Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП) получиа финансиране за изработването на кратко филмче за предизвикателствата по време на пубертета. Проектът е едно от предложенията, които кампанията за корпоративна социална отговорност на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот” подкрепя.
На 11 октомври 2017 г. официално беше дадена зелена светлина на 31 проекта в областите: здравословен начин на живот, околна среда, образование и култура. Общият брой на постъпилите кандидатури е 425 като идеите са генерирани в 142 различни населени места, включително малки общини. Въпреки, че одобрените проекти са само в четири области, идеите са изключително разнообразни: за построяване и облагородяване на детски площадки, залесяване, оборудване на училищни кабинети, повече съвместно пълноценно прекарано време за деца и родители, наблюдение и запазване на изчезващи на редки видове птици, обучения за деца и професионалисти, работа с доброволци, историческо наследство.

 
#АЗрешавам

София, 26 септември 2017

На 26 септември - Световния ден на контрацепцията - представяме на вашето внимание кратък видеоклип, свързан с кампанията на БАСП и Международната федерадция по семейно планиране (МФСП) #idecide за равен достъп до здравни грижи, контрацепция и услуги, свързани със семейното планиране. Клипът е направен с подкрепата на Bayer Pharma AG Berlin.

Можете да гледате клипа тук

 

 
Партньорството за учене и действие финализира и одобри комуникационната си стратегия

София, 14 септември 2017 г.

"Децата използват интернет все по-често, по-рано и по-мобилно. Със завишеното използване се увеличават и рисковете. Повечето време онлайн не прави децата по-дигитално/медийно грамотни.  Социалните мрежи са норма дори за най-малките, а тревожно голям процент от профилите на малките деца са публични. Трудно се определя истинността на информацията. Най-много децата са онлайн през смартфоните  – 80,6% през 2016 г., за сравнение – през 2010 г. процентът е бил 45%). Все по-често децата попадат на вредно съдържание. Критично важна е ролята на родителите, училището и приятелите." Това са някои от изводите на Националното представително проучване сред деца на възраст от 9 до 17 години, използващи интернет, направено през 2016 г. от фондация Приложни изследвания и комуникация (ПИК), представено пред ПУД.

Банер

Информационни материали :: Изследвания и анализи